Nali, saatus või juhus? Isiku- ja varakahjude käsitleja Triin Klissi teekond ERGOsse

20. veebruar 2023

2022. aasta aprillikuus liitus meie isiku- ja varakahjude osakonnaga uus käsitleja Triin Kliss. Esimestest hetkedest peale on Triin näidanud tohutut potentsiaali, aktiivsust ning üsna pea jõudsid meieni tagasisided klientidelt, kus toodi välja Triinu professionaalsust ja suurepärast tööd. Otsustasime Triinult lähemalt uurida, kuidas ta ERGOsse jõudis, kuidas läks sisseelamise periood, mis tundus alguses hirmutav ning kuidas säilitab oma rõõmsameelsust.

Liitusid ERGOga eelmise aasta aprillikuus, kuidas leidsid oma tee ERGOsse?

Kindlustusvaldkonda ehk ERGOsse sattusin täiesti juhuslikult. Seni tundsin end mugavalt ehitusvaldkonnas, kus jõudsin tegeleda nii sidevõrgu ehitusprojektidega, eraklientide kodude renoveerimistega kui ka raamatupidamise ja finantsnäitajate analüüsimisega.

Tervislikuma era- ja tööelu tasakaalu saavutamiseks olin sunnitud „ringi vaatama“ ning meenus, et sõbranna töötab kindlustuse müügiosakonnas ja üsna tihti kiidab, et tööaeg on paindlik, tööandja pakutavad hüved on head ja võimalus töötada kodukontorist. Lappasin erinevate kindlustusseltside kodulehti ja ohhoo – ERGO otsib kahjukäsitlejat.

Mis oli esialgu kõige hirmutavam?

Ma julgen öelda, et pea ühegi ametikohaga ei ole mul olnud kunagi hirmu, et ma ei saa hakkama või äkki on liiga keeruline. Kõige hirmutavam oligi muutus ise – uus keskkond, uued kolleegid. Tööülesannete osas ei tekkinud kordagi kõhklust, et ma hakkama ei saaks. Ma siiralt usun, et kõik on õpitav; illustreerin seda alati näitega, et läksin sidevõrkude ehitusfirmasse vestlusele projektide assistendi ametikohale – kui üldine tutvustav jutt oli vahetatud, tunnistasin otse ja ausalt, et mul pole sellest valdkonnast õrna aimugi, aga olen valmis õppima. Mõne aja pärast sain positiivse tagasiside ja alustasin tööd.

Mis jäi Sulle sisseelamise perioodi jooksul kõige eredamalt meelde?

Mulle väga meeldis ERGO värbamisprotsess. Terve teekond kandideerimisest kuni lepingu sõlmimiseni oli üdini soe ja positiivne. Sisseelamine on tehtud nii lihtsaks kui üldse võimalik on. Juhised, koolitused, materjalid edastati, suunati ja aidati iga küsimusega, koheselt organiseeriti töövahendid. ERGOka jaoks on see standard, aga me ei tohiks unustada, et see tõepoolest ongi väga suur väärtus, sest oma kogemustest tean öelda, et paljud tööandjad sellist luksust ei paku.

Oled ERGO peres toimetanud alla aasta, kuid juba võitnud ERGOkate ja kolleegide südamed. Mida pead enda tugevaimaks küljeks?

Ma tahaks arvata, et abivalmidus ja kohusetundlikkus on minu tugevaimad küljed. Kahjuks on see kahe otsaga asi ning kiirematel perioodidel võib see vabalt nõrkuseks muutuda. Eks ma ju alles õpin ERGOt, kolleege, kliente ja tööd tundma, küll ma kuldse kesktee peatselt leian.

Mis asjad valmistavad igapäevaselt kõige rohkem raskusi, mis rõõmu?

Rahulolematud kliendid on ilmselt iga kahjukäsitleja jaoks kõige raskem osa tööpäevas. Paraku on nii, et otsusega rahulolematu kliendiga võib kahjujuhtumi lõpetamiseks kuluda mitmeid väärtuslikke töötunde ja seetõttu ei pruugi käsitleja koheselt järgmiste klientideni jõuda. See on kahjukäsitleja töö paratamatu osa, kuid õnneks on ERGOs suurepärane tugisüsteem pretensioonide käsitlemiseks ning kaebuste lahendamisel on abiks mitmed targad kolleegid. Mul on väga hea meel, et kliendi pretensiooni suhtutakse tõsiselt ning püütakse leida alati parim lahendus.

Suurimat rõõmu toob ikka ja alati enda võrratute kolleegidega suhtlemine. Tunnen end tõesti õnnistatuna, et varakahjude käsitlejad nii toredad on. Muidugi saab sama öelda ka kõigi teiste ERGOkate kohta, aga kõige tihedam koostöö toimub ikka oma tiimis ja mul on tõesti vedanud.

Milline on olnud seni kõige positiivsem kliendikogemus?

Hetkel midagi kõige eredamat pähe ei torka, aga iga hea sõna teeb päeva palju helgemaks. Elutempo on kiire, inimesed on harjunud saama kiiret teenindust ja tunnustuse jagamine kliendi poolt ei pruugi olla igapäevane. Mind rõõmustab väga, kui klient võtab peale otsuse saamist veel ühendust ja tänab. Iga tänu loeb ning annab uut motivatsiooni juurde - minu tööl on mõte ja ma olen saanud kedagi aidata.

Kuidas hoiad ennast positiivsena negatiivsete kliendisuhtluste järgselt?

Hea küsimus, sõltub nii kliendist kui juhtumist. Sellised käsitlused, kus ma olen tõesti rohkem panustanud, kui käsitlejana oleksin pidanud – sooviga inimest tema mures maksimaalselt aidata – lähevad ilmselgelt rohkem hinge. Tihtilugu ei ole suunatud negatiivne tagasiside ju kahjukäsitleja pihta, vaid pahameelt tekitab otsus – olgu siis selleks keeldumine või hüvitise suurus. Õnneks või kahjuks on iga päev uued kliendid ja uued mured, eelmise nädala südamevalu ununeb võrdlemisi kiiresti.

Meieni on jõudnud Sinu osas mitmeid kiitusi klientidelt. Milline tunnustus Sulle kõige rohkem rõõmu valmistab?

Kliendi vahetu tagasiside on muidugi kõige rõõmustavam. Teades palju klienditeenindajad (olgu selleks siis poemüüja, kahjukäsitleja, administraator) tõredate ja rahulolematute klientidega tegelema peavad, jälgin ise juba pikki aastaid, et hea teenindus saaks tunnustatud ning võimaluse korral tänan teenindajat otse või e-maili teel. Kindlasti täitke e-mailile saabuvaid küsimustikke ettevõtete teeninduse kvaliteedi osas ja märkige tubli töötaja nimeliselt ära. Kliendina tundub tagasiside jätmine vahel tüütu, kuid hea sõna ei lähe kunagi kaotsi!

Kuidas kirjeldaksid ERGOt meiega mitte seotud olevale inimesele?

Eks tuttavaid huvitab eelkõige see, kas ERGO hüvitab kahjusid või mitte. Vestluste käigus olen aru saanud, et tegelikult keskmine inimene ei pruugi mõista kindlustust ja selle aluseid. Juhtun saama tagasisidet, et kindlustusseltsid on jätkuvalt „kahtlased asutused“, kes korjavad iga kuu sinu käest raha, aga kui midagi juhtub, ei aita keegi. Tegelikult see ju nii ei ole ja kindlustusseltsid maksavad igal aastal välja meeletuid summasid. Eesti Kindlustusseltside Liidu 2021. aasta kindlustusturu ülevaates on märgitud, et kindlustusandjad maksid kahjude eest aasta jooksul välja 355,5 miljonit eurot.

Potentsiaalsele kliendile olen alati valmis nõu andma. Tööhuvilisele oskan ainult kiita ja saan ausalt tunnistada, et ERGO on parim tööandja. Töötajast päriselt hoolitakse ja otsesele juhile läheb siiralt korda, kuidas sa ennast tunned. Muidugi ei tasu unustada fantastilist uut kontorit, erinevaid hüvesid, kodukontorit ja paberivaba majandamist.

Mida ütleksid/soovitaksid värskelt ERGOga liitunud kolleegile?

Ega mul ju head nägemust ole, millised on teiste osakondade kolleegide tööpäevad. Tulevasele kahjukäsitlejale oskaksin soovitada – võta rahulikult. Puhanud ja tasakaalukas töötaja suudab pakkuda kvaliteetset tulemust. Endalgi on vahel raskusi nende soovituste järgi toimida, aga küll ma kohanen. Mulle väga meeldib ERGOs töötada!