Kuidas tööandja ravikindlustusest sai osa Swissôteli motivatsioonipaketis?

13. detsember 2023

Umbes kaks aastat tagasi seisime silmitsi olukorraga, kus pärast koroonakriisi hakkas äri vaikselt taastuma, kuid töötajatest oli hotellisektoris katastroofiline puudus. Teadupärast oli koroonakriisi mõju sektorile laastav: paljud valdkonna asjatundjad lahkusid sektorist ja üldine usaldus sektori vastu langenud. „Kahjuks tähendas see, et me polnud just kõige atraktiivsem tööandja,“ meenutas Swissôteli personalidirektor Elena Budarina.

Selleks, et nina taas vee peale saada tuli leida midagi, mis aitaks hoida olemasolevad töötajad ja meelitada ettevõttesse uusi kandidaate. Esimese sammuna tegi Swissôteli juhtkond ajurünnaku, mille eesmärk oli leida värskeid ideid motivatsioonipaketti. „Tahtsime konkurentidest eristuda ehk pakkuda töötajatele midagi sellist, mida teised hotellid ei paku. Otsisime seda oma maasikat, mis annaks meile eelise värbamisel,“ selgitas personalidirektor. Ühe ideena jäi sõelale tööandja ravikindlustus, mis sel ajal oli rohkem levinud IT-ettevõtete hüvena. „Kuna tervis on iga inimese jaoks üks kõige olulisemaid väärtusi, siis arvasime, et täiendav ravikindlustus võiks olla ka meie motivatsioonipaketi osa,“ avaldas Elena Budarina ja lisas, et kindlustunnet tööandja ravikindlustuse ideega edasi minna andis ka varasem positiivne kogemus vaimse tervise nõustamise pakkumisega.

Otsusele eelnes mahukas kodutöö

Elena Budarina sõnul teadsid nad algusest peale, et tegemist on suure projektiga. Enne lõpliku otsustamist tahtis kogu juhtkond täpselt aru saada teenuse sisust ning seepärast tegi personalidirektor väga põhjaliku eeltöö. „Pöördusin mitme kindlustusseltsi ja ühe kliiniku poole, kes tööandja ravikindlustuse teenust pakuvad. Püüdsin kogu infost läbi närida ja saada selge pilt, mida see teenus endast kujutab,“ ütles personalidirektor ja lisas naerdes, et tema kokkupandud võrdlustabel Excelis oli ikka päris mahukas ja kirju, kuid see andis talle selge arusaama, mida erinevad kindlustusseltsid pakuvad ja selle põhjal oli hiljem lihtsam ka teenusepakkuja valida. Swissôteli valik langes ERGOle – määravaks sai nii pakutavate kindlustuskaitsete valik, hüvitissummade suurus kui ka professionaalne ja kiire klienditeenindus.

Töötajad tunnevad end VIPina

Hotelli juhtkonna suurim kartus teenuse kasutusele võtmisel oli see, et töötajad ei hakka seda kasutama, kuid see hirm ei realiseerunud. Kõige enam kasutavad Swissôteli töötajad

kindlustuskaitset seoses hambaravi, vaimse tervise teenuste ning taastusraviga. Personalidirektor küll tõdeb, et esimesel aastal polnud töötajatel harjumust täiendavat ravikindlustust kasutada – sellega kohanemine ja harjumine vajas natuke aega. Kõige enam vajas selgitamist tööandja ravikindlustuse sisu ja toimimine: millisesse kliinikusse saab pöörduda, kas ja kuidas saab raha tagasi. „Inimeste jaoks tundus alguses müstika, et nad saavad minna oma tervisemurega erakliinikusse ja ei pea selle eest maksma,“ selgitas Elena Budarina. Siinkohal ongi oluline viia töötajateni sõnum, et tööandja maksab selle teenuse eest, sest ta hoolib töötajate tervisest. Oleme töötajatelt saanud palju positiivset tagasisidet, mõni on isegi öelnud, et tunneb end VIP-ina,“ lausus Elena Budarina.

Terved töötajad on ettevõtte edu võti

Küsimusele, millist kasu saab täiendav tervisekindlustuse pakkumisest tööandja, vastas personalidirektor, et kõige suurem võit on töötajate motivatsioon ja lojaalsus: „Pakkudes täiendavat tervisekindlustust, näitab tööandja hoolivust ja et talle läheb töötajate tervis päriselt korda. Ma siiralt usun, et see võib suurendada töötajate rahulolu, pühendumust ja lojaalsust.“ Samuti annab täiendav ravikindlustus kaalu ettevõtte motivatsioonipaketile uute töötajate värbamisel.