E-kontorisse

Menüü

Mustal reedel ostlejatele: ka allahinnatud kaup või teenus peab vastama lubatule

27. november 2020

Musta reede palavik vallutab aasta-aastalt üha enam ka eestimaalasi. Eriti sel aastal on suur osa kaubandusest kolinud online platvormidele. Siinkohal aga tasub tähelepanu pöörata müüja usaldusväärsusele ning tutvuda kindlasti ostu-müügi tingimustega.

ERGO õigusabikulude kindlustuse ärijuhi Maiko Kalveti sõnul on koroonakriis toonud kaasa üha enam vaidlusi, kus ostja pole rahul kauba või teenuse kvaliteediga. Samuti sagenevad juhtumid, mis on seotud ära jäänud teenuste või reisidega.

„Soetatud kaup või teenus, olgu see ostetud soodushinnaga või mitte, peab alati vastama kirjelduses lubatule. Ka allahinnatud kaupa või teenust soetades ei tohi müüja probleemide ilmnemisel tuua põhjenduseks, et tegu oli allahinnatud kaubaga ja keelduda puudustega kauba kompenseerimisest,“ rääkis Kalvet.

Ta toob näiteks juhtumi, kus klient oli ostnud mobiiltelefoni, mis müüja tooteinfo põhjal pidanuks olema veekindel. „Kahjuks läks kliendil klaas vett ümber ja kuu vanune telefon sai veekahjustusi. Müüja aga polnud nõus kahju korvama, sest väitis, et veekahju ei lähe garantiiremondi alla. Tarbijavaidluste komisjonis sai klient õigusabikulude kindlustuse juristi abil küll võidu, kuid alati ei pruugi kõigil sarnase murega silmitsi seisjatel nii minna."

Inimesed on alates aasta algsest pidanud seisma silmitsi tühistatud reisidega ning ahvatlevad musta reede pakkumised soodsatele lennupiletitele või pakettreisidele tekitavad soovi taas reisida. „Omale puhkust planeerides ja pileteid ostes tuleb aga eelnevalt kindlasti tutvuda tühistamistingimustega, et vältida hilisemaid vaidlusi müüjaga,“ soovitas Kalvet.

„Näiteks kevadise eriolukorra väljakuulutamisega riigis tühistas reisikorraldaja ühe perekonna pakettreisi väärtuses 1800 eurot ja keeldus esialgu raha tagastamisest. Reisikorraldaja pakkus perele teatud ajavahemikuks uut reisi, kuid nad soovisid siiski raha tagasi, milleks oli neil ka õigus. Pere võttis appi juristi, kes koostas reisikorraldajale põhjendatud nõudekirja koos õiguslike alustega. Pärast lühikest kirjavahetust tagastas reisikorraldaja kõik tasutud reisi osamaksed.“

ERGO õigusabikulude ärijuhi sõnul ei tohiks ka spaa-pakettide puhul ilma eelneva teavituseta leppida ebamugavustega. Näiteks, kui hotelli jõudes selgub, et kõrval käivad ehitus- või remonttööd häirivad hotellis viibimist.

ERGO õigusabikulude kindlustuse andmetel kasvatas koroonaviiruse esimene laine õiguslike vaidluste arvu ligi 70%. Enim kasvasid töö- ja tarbijaõiguslikud vaidlused. Õigusabikulude kindlustust omades katab kindlustus õiguse jalule seadmiseks tehtavad kulutused, kaitseb kliendi õigusi kohtus ja annab juhiseid, kuidas tekkinud olukorras käituda.

Õigusabikindlustuse infot ja pakkumisi vaata SIIT